Veelgestelde vragen

Vraag niet beantwoord of persoonlijke hulp nodig? 

Bel gerust tijdens kantooruren op telefoonnummer 033 479 17 00 of stuur een e-mail naar info@dfm.nl.

Zoek in de veelgestelde vragen

Buitenlandse betalingen

Hoe beheer ik de begunstigden van mijn buitenland overboekingen

In de e-Kompas Betaalmodule is een apart adresboek beschikbaar voor de begunstigden van uw buitenland overboekingen.

Algemeen

Hoe exporteer ik een dagafschrift?

In e-Kompas via bankrekeningen kunt u de gewenste rekening en datum selecteren en klikken op Download rekeningafschrift. Dit kan ook via Rekening Courant: kies de overeenkomst, kies de rekening, ga naar het tabblad Afschriften.

Incasso

Hoe gebruik ik een code SMNDA in een incassobestand?

De code SMNDA wordt gebruikt wanneer een debiteur wijzigt van rekeningnummer, maar het machtigingskenmerk van de reeds bestaande machtiging hetzelfde blijft. Vanaf 21 november 2016 is de betekenis van SMNDA gewijzigd van ‘Same Mandate New Debtor Agent’ naar ‘Same Mandate New Debtor Account’. SMNDA kan meegegeven worden in het incassobestand (pain.008 bestand) in het veld Original debtor account 'OrgnIDbtrAcct'. Voorheen was dit het veld 'rgnIDbtrAgt'.

Betaalautomaten

Ik heb een betaalautomaatwijziging. Wat moet ik doen?

U kunt hiervoor het beste eerst contact opnemen met uw betaalautomaatleverancier. Zij kunnen u adviseren welke actie richting DFM nodig is.

Creditcards

Ik wil een creditcard ontvangen. Hoe moet ik dit regelen?

U kunt aangeven bij uw Accountmanager dat u graag een creditcard wilt ontvangen. Via de afdeling Betalingsverkeer van DFM ontvangt u de aanvraagformulieren. Bij deze aanvraagformulieren dient u een uittreksel KVK toe te voegen en legitimatiebewijzen van de personen waarvoor de creditcard aangevraagd dient te worden. Voor de creditcard betaalt u een jaarlijkse bijdrage.

Cheques

Kan ik een ontvangen cheque inleveren

Nee, dit is helaas niet meer mogelijk.

iDEAL

Ondersteunt DFM ook iDEAL?

Indien u iDEAL betalingen wilt ontvangen, kunt u gebruik maken van een Payment Service Provider. Boekingen kunnen dan rechtstreeks op uw DFM rekening worden geboekt. Meer informatie kunt u vinden op http://overonlinebetalen.nl/payment-service-providers/ Betalen d.m.v. iDEAL is niet mogelijk.